Starfield 1.14.74 Güncellemesi Yayınlandı

2023 yılında piyasaya sürülen Starfield, çıktığı ilk günden bu yana tartışmalara yol açmış bir oyun olmuştur. Eleştirmenlerden olumlu yorumlar almayı başaran oyun, 85 puanla OpenCritic’te yüksek bir puan elde etse de, geniş ama derinlikten yoksun açık dünya evreni nedeniyle büyük eleştiriler almıştır. O günden bu yana Bethesda, Starfield için düzenli güncellemeler yayınlayarak, hataları düzeltilmiş ve genel oyun deneyimi iyileştirilmiştir. Şimdi ise, Starfield’ın 1.14.74 güncellemesi tüm oyunculara sunulmuş durumda. Bu güncelleme, Xbox Series X için sınırsız kare hızı seçeneğini yeniden sunuyor, oyunun genel performansını geliştiriyor ve birçok hatayı düzeltiyor.

Güncelleme, Kasım ayının başlarında beta testi olarak yayımlandı, ancak yalnızca beta testine katılmayı tercih eden oyuncular bu içeriği deneyimleyebildi. Güncellemenin büyük çoğunluğu beta sürümündeki haliyle aynı kalırken, bu sürümdeki tek büyük değişiklik, Creation Kit’te yeni bir dudak senkronizasyonu animasyon veri üretimi seçeneğinin eklenmiş olması. Xbox Series X’teki kare hızları ve stabilite iyileştirmelerinin yanı sıra, 30’dan fazla hata ve sorun da düzeltilmiş durumda. Bu hatalar, What Remains, A House Divided ve Zealous Overreach gibi görevlerle ilgiliydi.

Starfield güncellemeleri şu ana kadar olumlu karşılandı. Örneğin, şehirler için eklenen haritalar ve kara aracı gibi önceki eklemeler çoğu oyuncu tarafından beğenildi. Ancak, Starfield: Shattered Space DLC’si, bu ücretsiz güncellemeler kadar ilgi görmedi. Çıkışında kısa süresi ve birçok hatası nedeniyle eleştirilen DLC, hem eleştirmenleri hem de oyuncuları hayal kırıklığına uğrattı. Neyse ki Bethesda, oyunun temel deneyimini iyileştirmeye devam ediyor.

Starfield için gelecekteki güncellemelerin içeriği belirsiz olsa da, eski Bethesda geliştiricileri Starfield’ın bir devam oyununa dair bazı ipuçları verdi. Bruce Nesmith, oyunda sistem tasarımcısı olarak görev yapmış bir isim, Starfield 2’nin bir gün gerçekleşmesinin oldukça muhtemel olduğunu belirtti. Ancak, oyuncuların bu konuda acele etmemeleri gerektiğini de vurguladı, çünkü şu anda Bethesda’nın önceliği The Elder Scrolls 6 ve sonrasında Fallout 5’i piyasaya sürmek. Bu nedenle, Starfield 2’nin 2030’ların ortalarına kadar piyasaya çıkması beklenmiyor. Bu da demek oluyor ki, oyuncular Starfield’ı uzun bir süre daha oynamaya devam edecekler, umarız güncellemeler ve DLC’ler ile oyun taze kalır.

Starfield 1.14.74 Resmi Yama Notları

Genel

  • Genel performans ve stabilite iyileştirmeleri.
  • Xbox Series X kullanıcıları için sınırsız kare hızı seçeneği yeniden aktif.
  • Günün Mesajı artık Xbox’ta daha tutarlı şekilde görüntüleniyor.
  • Bazı konsol komutlarının belirli başarımları devre dışı bırakmama sorunu giderildi.
  • Shattered Space’de, Steam kullanıcıları için sahiplik doğru şekilde gösterilecek.

Oynanış

  • Annihilator Particle Beam’in zamanla hasar veren etkisi, artık arkadaşların tepkilerini tetiklemiyor.
  • Liderlik yeteneğiyle ilgili bir sorun giderildi; bu sorun, arkadaşların konuşmalarını engelliyordu.
  • Kalabalık NPC’lerin yakınında gizlilik çubuğunun fonksiyonu geliştirildi.
  • Yok edilen gemilerin çarpışma olmadan yüklenmesiyle ilgili bir sorun çözüldü.
  • Kaybolan içeriklere dayanan bir kaydın yüklenmesi, oyuncuyu istenmeyen bir yere yerleştirebiliyordu; bu sorun düzeltildi.
  • Tracker’s Alliance – Roach artık tamamlanan ödül avlarını doğru şekilde sayacak.
  • Tracker’s Alliance – Ödül hedefleri, Akila, Gagarin ve Cydonia’da artık görünecek.
  • Tracker’s Alliance – Hedefin zorla para alındıktan sonra öldürülmesi durumu düzeltildi.
  • Tracker’s Alliance – Ödül hedeflerinin artık daha çeşitli görünümlerle gelmesi sağlandı.
  • Tracker’s Alliance – Ödül hedefleri, görev tamamlandığında ve alan terk edildiğinde artık kaybolacak.
  • Tracker’s Alliance – Bir hedefi zorla para almak veya rüşvet vermek artık garantili bir başarı olmayacak.

Görevler

  • The StarjackerJunker Watchdog’a binildiğinde doğru görev hedefi görüntülenecek.
  • Legacy of the Fang – Bölgeden ayrıldıktan sonra anahtarın kapıyı açmaması sorunu çözüldü.
  • The Duel – Danika’ya saldıran oyuncu, tutuklanıp sonrasında onunla konuşarak görevi tamamlayabilecek.
  • The Scaled Citadel – Anasko’nun ID Anahtarı artık görev öğesi olarak işaretlenecek.
  • What Remains – Belirli yaratımların kurulmuş olması, The Oracle’daki kapağın etkileşime girmemesi sorununu düzeltti.
  • What Remains – Mühendislik Alanı Erişim Kartı artık görev öğesi olarak işaretlenecek.
  • A House Divided – Eğer oyuncu bölgeden çıkıp geri dönerse, Radyoloji merkezindeki kapılar kilitli kalacak.
  • A House Divided – Görev tamamlandıktan sonra oyuncu, Madri’den anahtar kartını alabilecek.
  • Zealous OverreachShadow Station Epsilon’daki Va’ruun Zealots’ları öldürmek, görev başlamadan önce oluşan bir sorun düzeltilmiştir.
  • Zealous OverreachConflict in Conviction görevi başladığında Razma veya Viktor ile konuşulamama sorunu çözüldü.
  • Zealous Overreach – Vortex Phantom’ları artık müzakereleri engellemeyecek şekilde yakın spawn olmayacak.

Paylaş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir