Microsoft Daha Küçük Oyunlara İhtiyacı Olduklarını Açıkladı

Tango Gameworks, başarılı yapımlarıyla tanınan bir stüdyo olarak oyun dünyasında iz bırakmıştı. Ancak son günlerde şok bir gelişme yaşandı; stüdyonun kapanma kararı alınarak endüstriye veda ettiği duyuruldu. Bu haberin ardından gözler, stüdyonun son projelerinden biri olan Hi-Fi Rush’un geliştiricileriyle buluştu.

Hi-Fi Rush, sadece ses tasarımı ve benzersiz oynanışıyla değil, aynı zamanda Tango Gameworks’ün prestijini de taşıyan bir yapımdı. Ancak, stüdyonun kapanmasının ardından Microsoft’un Xbox stüdyolarının başı Matt Booty’den dikkat çeken bir açıklama geldi. Booty, Tango Gameworks’ün kapanmasının ardından stüdyoların ihtiyaçlarının değiştiğini belirtti. Artık daha küçük ölçekli, ancak prestijli ve ödüllü oyunlara odaklanma zamanının geldiğini ifade etti.

Hi-Fi Rush, Xbox Series X platformunda yüksek puanlar alarak başarısını kanıtlamıştı. Oyun, 2023 CEDEC ödülü de dahil olmak üzere çeşitli prestijli ödülleri kazanmış ve eleştirmenlerden büyük övgüler almıştı. Ancak, bu başarıya rağmen, Booty’nin belirttiği gibi, artık stüdyoların daha küçük çaplı projelere yönelmesi gerektiği vurgulanıyor.

Booty’nin açıklamaları, Microsoft’un oyun endüstrisindeki değişen dinamiklere nasıl uyum sağladığını gösteriyor. Büyük stüdyoların kapanmasıyla birlikte, şirket daha esnek ve çeşitli bir oyun portföyü oluşturmayı hedefliyor. Bu da gelecekte, Tango Gameworks’ün Hi-Fi Rush gibi başarılı ancak daha küçük ölçekli projelerden daha fazlasını görmemize olanak sağlayabilir.

Tango Gameworks’ün kapanmasıyla bir dönem sona ermiş olabilir, ancak Microsoft’un oyun endüstrisindeki yenilikçi adımları, gelecekteki projeler için heyecan verici bir potansiyel sunuyor.

Kaynak: Videogameschronicle

Paylaş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir